Spillevejledning til Slaraffenland

Tag på en bedårende aftentur i det vidunderlige og fantasifulde Slaraffenland. Her funkler gevinsterne i takt med Lykkehjulenes snurren og Andedammens plasken. Prøv lykken i Flipper eller gør alle dine gevinster endnu større med Magisk Indsats! Det bliver en oplevelse du aldrig glemmer!

Udover grundspillet indeholder Slaraffenland mange spændende featurespil: Piphans bonus ballonBallon GalopMagisk IndsatsJackpot ChanceGevinst FlashAndedammen, og sidst men ikke mindst: Flipper! Hvert eneste spin giver selvfølgelig chance for den helt store gevinst!

Indsats
Gevinstlinjer
Gevinster og præmieoversigt
Gratis symboludskiftning og multiplikator
Ballon Galop og billetter
Jackpot Chance
Magisk Indsats
Gevinst Flash
Andedammen
Flipper
Udbetalingsprocent og Jackpots

Indsats

1 kredit på Slaraffenland svarer til 1 øre. Du har til hver en tid mulighed for at skifte mellem flg. indsatser pr. spin:

  • 50 øre / kr. 0,50 (minimums indsats)
  • 100 øre / kr. 1,00
  • 200 øre / kr. 2,00
  • 300 øre / kr. 3,00
  • 400 øre / kr. 4,00
  • 500 øre / kr. 5,00
  • 600 øre / kr. 6,00
  • 800 øre / kr. 8,00
  • 1000 øre / kr. 10,00
  • 1200 øre / kr. 12,00
  • 1400 øre / kr. 14,00
  • 1600 øre / kr. 16,00
  • 1800 øre / kr. 18,00
  • 2000 øre / kr. 20,00
  • 2500 øre / kr. 25,00
  • 3000 øre / kr. 30,00
  • 4000 øre / kr. 40,00
  • 5000 øre / kr. 50,00 (maksimal indsats)

Det er ikke muligt at ændre indsats, mens valserne kører, hvis et featurespil er aktivt, eller hvis der er resterende gratis spins.

Gevinstlinjer

I Slaraffenland er der 7 synlige symboler (balloner), samt mulighed for en ekstra bonus ballon fra Piphans. 3 eller flere synlige af samme symbol/ballon udløser gevinst.

Gevinster og præmieoversigt

Der gives gevinst ved mindst 3 ens symboler (balloner). Undervejs i spillet kan Piphans finde på at puste en tilfældig ekstra ballon op og lade den hænge i 2-5 spins. Således vil der i det tidsrum være 8 synlige symboler, og dermed en større chance for gevinst.

Piphans ballon forsvinder, såfremt den sprænges i forbindelse med en gevinst.

Bemærk at gevinsterne for balloner med hvid omrids er pr. vindende symbol. Dvs. ved en gevinst på 5 ens symboler, modtages det pågældende beløb 5 gange.

Præmie oversigt:

SymbolNavn3 stk. – pr. symbol4 stk. – pr. symbol5 stk. – pr. symbol6 stk. – pr. symbol7 stk. – pr. symbol8 stk. – pr. symbol
TerningerGlaseret Æble0,08 x indsats0,20 x indsats0,50 x indsats2,00 x indsats4,00 x indsats8,00 x indsats
TøjbamseTøjbamse0,10 x indsats0,24 x indsats0,70 x indsats3,00 x indsats5,00 x indsats10,00 x indsats
SkibSkib0,12 x indsats0,30 x indsats1,00 x indsats4,00 x indsats6,00 x indsats12,00 x indsats
RutschebanevognRutchebane0,20 x indsats0,40 x indsats1,50 x indsats6,00 x indsats12,00 x indsats20,00 x indsats
RadiobilRadiobil0,30 x indsats0,60 x indsats2,50 x indsats8,00 x indsats14,00 x indsats25,00 x indsats
Lyserød ElefantLyserød Elefant0,40 x indsats0,70 x indsats3,00 x indsats10,00 x indsats20,00 x indsats30,00 x indsats
BuketBlomsterbuket0,50 x indsats0,80 x indsats4,00 x indsats12,00 x indsats25,00 x indsats40,00 x indsats
Mmmm, gammeldaws!Gammeldaws Isvaffel0,80 x indsats2,00 x indsats7,50 x indsats15,00 x indsats30,00 x indsats50,00 x indsats

Mindst 3 ens balloner med guldramme giver featurespil:

SymbolNavn3 stk.4 stk.5-8 stk.
Gevinst FlashGevinst FlashGevinst Flash vogn 1Gevinst Flash vogn 3Gevinst Flash vogn 3
AndedammenAndedammenAndedammen feature med 7 ænderAndedammen feature med 9 ænderAndedammen feature med 9 ænder
AndedammenJackpot ChanceJackpot Chance featureJackpot Chance featureJackpot Chance feature
Magisk IndsatsMagisk IndsatsMagisk Indsats Dobbelt + 20 spinsMagisk Indsats Trippel + 30 spinsMagisk Indsats Trippel + 50 spins
Flipper!FlipperFlipper feature 10 kuglerFlipper feature 15 kuglerFlipper feature 15 kugler

Gratis symboludskiftning og multiplikator

Ved mindst 3 ens symboler gives der, udover gevinsten, fri udskiftning af de gevinstgivende symboler. De gevinstgivende symboler forsvinder, og erstattes med nye.

Når de gevinstgivende symboler erstattes på denne måde, øges gevinst-multiplikatoren for hver gang, der efterfølgende opnås én eller flere gevinster pr. spin. Multiplikatoren forøges i flg. rækkefølge: x1 (normal), x2, x3, x4, x5, x6, x7, x8, og x9 af normalgevinsten. Multiplikatoren er indikeret med et ‘stjerneskud’ øverst på skærmen.

Alle kreditgivende gevinstkombinationer multipliceres dermed, i det øjeblik disse vindes. Såfremt der vindes featurespil (f.eks. FlipperAndedammen eller lign.), vil gevinsterne herunder ikke være underlagt multiplikatoren. Det er dog muligt at opnå forhøjede gevinster i featurespillene via Magisk Indsats.

Multiplikatoren forsvinder igen, såfremt der ikke opnås gevinst på et gratis symboludskift.

Ballon Galop og billetter

Ballon Galop aktiveres ved at samle 25 billetter. Ballon Galop Billet Billetterne kommer til syne tilfældigt inde i balloner med hvid kant (symbol 1-8), som sprænges i forbindelse med gevinster. Fremkommer en billet, samles den op, og indikeres i skiltet til venstre for Ballon Galop. Antallet af billetter ’tilhører’ den pågældende indsats, og gemmes så længe spilleren beholder automaten, de er opnået på.

Når 25 billetter er samlet, vil Ballon Galop starte. Først vises præmien som potentielt kan vindes, såfremt spillerens hest kommer først i mål. Herefter vælger spilleren én af de 3 mulige symboler (Rutschebane/Lyserød Elefant/Radiobil), som hver repræsenterer den tilsvarende ballon i spillet: Ballon Galop SymbolBallon Galop SymbolBallon Galop Symbol

Nu skal hestene galopere om kap mod målstregen!

For hver Rutschebane/Lyserød Elefant/Radiobil ballon som efterfølgende fremkommer i spins, vil der være påklæbet en hestesko Hestesko, som repræsenterer 1 ryk for den pågældende hest. Jo flere antal der fremkommer af spillerens valgte ballon, des større chance for at spillerens hest kommer først i mål.

Hver hestesko som er påklæbet spillerens foretrukne ballon, udløser desuden en gevinst på 1,5x indsatsen. Er Multiplikator (‘bumlevognen’) aktiv, ganges gevinsten også med denne.

Spillerens hest flyttes altid først, og giver derfor en fordel. Således vil det være spilleren som vinder, såfremt to eller tre heste galoperer over målstregen i samme indsats/spin. Hvis spillerens hest rammer målstregen først, udløses gevinsten.

Der kan opnås flg. gevinster i Ballon Galop, såfremt spillers hest vinder løbet:

  • Flipper feature med 15 kugler
  • Flipper feature med 12 kugler
  • Flipper feature med 10 kugler
  • Flipper feature med 7 kugler
  • Andedammen med 7 ænder
  • Jackpot Chance
  • Gevinst Flash med start i vogn 3
  • Gevinst Flash med start i vogn 2
  • Gevinst Flash med start i vogn 1

Så længe Ballon Galop er aktivt, er alle indsatser GRATIS. Det er ikke muligt at opsamle yderligere billetter, imens Ballon Galop featurespillet er aktivt.

Jackpot Chance

Jackpot Chance kan udløses via hovedspillet (mindst 3 ens Jackpot Chance symboler), eller i følgende featurespil:

  • Gevinst Flash
  • Andedammen
  • Ballon Galop

Jackpot Chance featurespillet består af 3 roterende hjul. Hjulet til højre og hjulet til venstre stoppes af spilleren på et vilkårligt tidspunkt. Herefter standser begge hjul, og viser hver 3 mulige gevinster.

Til sidst stoppes det midterste hjul af spilleren, som standser ved et gevinstgivende udfald. Såfremt udfaldet er et tal, tildeles gevinsten ud for det pågældende tal på hjulet til enten højre eller venstre. Udover udfald med tal, er der 4 andre udfald. Følgende gevinster er mulige:

  • Super Jackpot (udløser progressiv SUPER JACKPOT)
  • Jackpot (udløser progressiv JACKPOT)
  • 7+9+13 : Alle 3 samlede gevinster på det højre hjul
  • 3+5+11 : Alle 3 samlede gevinster på det venstre hjul
  • 75x indsatsen (3750 til 375000 kredit)
  • 60x indsatsen (3000 til 300000 kredit)
  • 50x indsatsen (2500 til 250000 kredit)
  • 40x indsatsen (2000 til 200000 kredit)
  • 35x indsatsen (1750 til 175000 kredit)
  • 30x indsatsen (1500 til 150000 kredit)
  • 25x indsatsen (1250 til 125000 kredit)
  • 20x indsatsen (1000 til 100000 kredit)
  • 15x indsatsen (750 til 75000 kredit)
  • 10x indsatsen (500 til 50000 kredit)

De aktuelle gevinstbeløb for henholdsvis Jackpot og Super Jackpot puljerne er til hver en tid synlig for spilleren.

Se desuden afsnit 11 for yderligere informationer om (progressive) jackpots.

Magisk Indsats

Magisk Indsats kan udløses via hovedspillet (mindst 3 stk. Magisk Indsats symboler), eller i Gevinst Flash featurespil.

I hovedspillet kan opnås følgende Magisk Indsats gevinster:

  • 5 stk. (eller flere) Magisk Indsats symboler tildeler TRIPPEL indsats + 50 gratis spins
  • 4 stk. Magisk Indsats symboler tildeler TRIPPEL indsats + 30 gratis spins
  • 3 stk. Magisk Indsats symboler tildeler DOBBELT indsats + 20 gratis spins

Ved aktivering fordobles eller tredobles den nuværende indsats, og der tildeles gratis spins. Alle gevinster i spillet vil herefter blive fordoblet eller tredoblet. Såfremt man vinder yderligere gratis spins under Magisk Indsats, vil disse blive lagt oveni, og dermed forlænge Magisk Indsats featurespillet. Først når der ingen gratis spins er tilbage, afsluttes Magisk Indsats featurespillet.

Bemærk at også gevinster i andre featurespil (f.eks. Flipper eller Andedammen) ligeledes vil blive ganget op. Magisk Indsats har IKKE indflydelse på progressive jackpots.

Gevinst Flash

Gevinst Flash kan udløses via hovedspillet (ved mindst 3 stk. Gevinst Flash symboler), eller i Ballon Galop featurespillet.

Gevinst Flash består af vogn 1, vogn 2 og vogn 3. Oftest startes på vogn 1, men med mulighed for at progressere til vogn 2 og vogn 3. Det er også muligt at starte Gevinst Flash direkte fra vogn 2 eller vogn 3. Dette kan ske via Ballon Galop, eller ved at opnå følgende i hovedspillet:

  • 4 stk. (eller flere) Gevinst Flash symboler : start på vogn 3
  • 3 stk. Gevinst Flash symboler : start på vogn 1

Efter tryk på START knappen vælges en tilfældig gevinstmulighed.

Vogn 1 består af følgende gevinstmuligheder:

  • Progressering til vogn 2
  • Flipper feature med 7 kugler
  • Magisk Indsats med DOBBELT indsats + 20 gratis spins
  • Jackpot Chance feature
  • 10 gratis spins
  • 15x indsats (750 til 75000 kredit)
  • 7,5x indsats (375 til 37500 kredit)
  • 5x indsats (250 til 25000 kredit)

Vogn 2 består af følgende gevinstmuligheder:

  • Progressering til vogn 3
  • Flipper feature med 10 kugler
  • Andedammen feature med 7 ænder
  • Magisk Indsats med DOBBELT indsats + 25 gratis spins
  • Jackpot Chance feature
  • 15 gratis spins
  • 25x indsats (1250 til 125000 kredit)
  • 12,5x indsats (625 til 62500 kredit)
  • 10x indsats (500 til 50000 kredit)

Vogn 3 består af følgende gevinstmuligheder:

  • Flipper feature med 12 kugler
  • Andedammen feature med 7 ænder
  • Magisk Indsats med TRIPPEL indsats + 30 gratis spins
  • Jackpot Chance feature
  • 25 gratis spins

Når det endelige udfald er vist, kører bussen væk. Såfremt et featurespil blev vundet, vil det starte umiddelbart efter.

Andedammen

Andedammen kan udløses via hovedspillet (mindst 3 stk. Andedammen symboler), eller i følgende featurespil:

  • Gevinst Flash
  • Ballon Galop

I hovedspillet tildeles Andedammen således:

  • 4 stk. (eller flere) Andedammen symboler: start Andedammen med 9 ænder
  • 3 stk. Andedammen symboler: start Andedammen med 7 ænder

Andedammen featurespillet vælger spilleren selv sine ænder, og samler således point sammen. Undervejs som der samles flere og flere point, udløses gevinster.

Efter en and er valgt, vises bunden af denne. Her ses antallet af point samt et emblem med yderligere gevinstmulighed. Både pointene og emblemet med den ekstra gevinstmulighed opsamles. Såfremt det samlede antal point overstiger et eller flere af de gevinstudløsende grænser, tildeles den pågældende gevinst. BEMÆRK: Point som opsamles, er i sig selv ikke en gevinst.

Emblemer med yderligere gevinst muligheder

Under hver and findes – udover point – et emblem med en yderligere gevinstmulighed. Denne tildeles automatisk. Emblemet indholder én af disse tre muligheder:

Endnu større gevinsterENDNU STØRRE GEVINSTER! : Gør de tilbageværende gevinster, som endnu ikke er opnået, endnu større! Dette kan ske op til 2 gange. Se nedenfor hvordan det påvirker gevinsterne.
Ekstra ænderEKSTRA AND/ÆNDER : Tildeler 1, 2 eller 3 yderligere ænder, og forlænger således spillet.
Gratis spinsGRATIS SPINS : Tildeler 1-10 gratis spins. Disse samles op undervejs i Andedammen featurespillet, og vil blive benyttet, når det afsluttes. Der er chance for at fordoble alle opsamlede gratis spins, såfremt 1. præmien vindes. Se nedenfor.

Gevinsterne tildeles hver gang der ‘rammes’ yderligere en af pointgrænserne. Gevinsterne påvirkes afhængigt af hvor mange Magisk Indsats emblemer man evt. har opsamlet:

Point opnåetIngen større gevinstIngen større gevinst1 stk. Større Gevinst samletIngen større gevinst1 stk. Større Gevinster samlet2 stk. Større Gevinster samlet
2000+ point1x indsatsen1,5x indsatsen3x indsatsen
3000+ point2x indsatsen3x indsatsen6x indsatsen
4000+ point3x indsatsen4,5x indsatsen9x indsatsen
5000+ point5x indsatsen7,5x indsatsen15x indsatsen
6000+ point8x indsatsen12x indsatsen24x indsatsen
7000+ point10x indsatsen15x indsatsen30x indsatsen
8000+ point12x indsatsen18x indsatsen36x indsatsen
9000+ point16x indsatsen24x indsatsen48x indsatsen
10000+ point1. præmie1. præmie1. præmie

Såfremt der stadig er overskydende ænder efter at 10000 point er opsamlet, vil efterfølgende ænder ikke give yderligere point, men istedet altid tildele 10 gratis spins.

Spillet afsluttes, når man har opbrugt alle sine ænder. Hvis man undervejs har opsamlet mindst 10000 point, afsløres og tildeles 1. præmien, som vil bestå af én af disse muligheder:

  • Flipper feature med 12 kugler
  • Flipper feature med 10 kugler
  • Flipper feature med 7 kugler
  • Magisk Indsats med TRIPPEL indsats + 30 gratis spins
  • Magisk Indsats med TRIPPEL indsats + 20 gratis spins
  • Magisk Indsats med DOBBELT indsats + 20 gratis spins
  • Jackpot Chance
  • Fordobling af nuværende GRATIS SPINS

Flipper

Flipper kan udløses via hovedspillet (mindst 3 stk. Flipper symboler), eller i følgende featurespil:

  • Andedammen
  • Gevinst Flash
  • Ballon Galop

I hovedspillet tildeles Flipper således:

  • 4 stk. (eller flere) Flipper symboler : start Flipper med 15 kugler
  • 3 stk. Flipper symboler : start Flipper med 10 kugler

Flipper featurespillet skydes kugler op i en kæmpe flippermaskine. Spilleren vælger selv styrken, som kuglerne skydes afsted med. Featurespillet kan opnås med forskellige antal kugler. Undervejs i spillet er der forskellige muligheder for at opnå endnu flere.

Ved at holde SPIN knappen nede vil styrken på afskydningen bliver hårdere og hårdere. Når knappen slippes, skydes kuglen afsted. Kuglen vil – ligesom en rigtig flipperautomat – ramme forskellige forhindringer, flippere, ramper og ‘bumpers’ for til sidst at lande i et udfald forneden. Flipperne styres af maskinen og aktiveres automatisk, hvis de berøres af en kugle.

Der skydes som udgangspunkt 1 kugle afsted ad gangen. Det er dog muligt at opnå MULTIBALL, som kan sende op til 5 kugler afsted på én gang!

‘Bumpers’ og ‘pins’

Der findes 3 forskellige bumpers, og 1 slags pins i Flipper:

big_free_spinsGRATIS SPINS BUMPER : Optæller 1 gratis spin, hver gang den rammes af en kugle. Disse gratis spins gives til spilleren, såfremt en kugle falder ned i kolonne #5. Se nedenfor.
BumperVENSTRE BUMPER : Giver gevinst på 0,5x indsatsen (25-2500 kredit), hver gang den rammes af en kugle (den viste værdi er et eksempel ved indsats 1000).
BumperHØJRE BUMPER : Giver gevinst på 0,5x indsatsen (25-2500 kredit), hver gang den rammes af en kugle (den viste værdi er et eksempel ved indsats 1000).
pinPIN : Giver gevinst på 0,1x indsatsen (5-50 kredit), hver gang den rammes af en kugle.

EKSTRA bogstaver og kolonner

Falder en kugle ned (eller op) igennem en af EKSTRA kolonnerne, aktiveres/tændes det pågældende bogstav. I eksemplet er bogstaverne T og R tændt. Såfremt alle bogstaver tændes, vil disse blinke, og når kuglen når sit endelige udfald vil der blive tildelt 1, 2, 3, 4 eller 5 ekstra kugler. Herefter vil alle EKSTRA bogstaverne slukke, og det vil være muligt at tænde dem igen. Dermed er det fortsat muligt at forlænge featurespillet med flere kugler.

Kolonneudfald

Der findes 8 forskellige kolonner i Flipper hvori en kugle kan ende (fra venstre mod højre):

  • Kolonne 1: Låst kugle gevinst
  • Kolonne 2: Gevinst 1x indsatsen (50-5000 kredit)
  • Kolonne 3: Gevinst 2,5x indsatsen (125-12500 kredit)
  • Kolonne 4: Gevinst 0,5x indsatsen (25-2500 kredit)
  • Kolonne 5: Alle gratis spins i GRATIS SPINS bumperen udløses og denne nulstilles
  • Kolonne 6: Gevinst 0,5x indsatsen (25-2500 kredit)
  • Kolonne 7: Gevinst 2,5x indsatsen (125-12500 kredit)
  • Kolonne 8: Gevinst 1x indsatsen (50-5000 kredit)

Ender kuglen i kolonne 2,3,4,6,7 eller 8 tildeles den pågældende gevinst, og samme kolonne gevinst multipliceres yderligere, således at gevinsten er større næste gang kuglen lander i kolonnen. Dette sker op til fem gange per kolonne. F.eks. 1. gang en kugle ender i kolonne #3 tildeles en gevinst på 2,5x indsatsen. 2. gang en kugle ender i kolonne #3 tildeles en gevinst på 5x indsatsen. 3. gang tildeles en gevinst på 7,5x indsatsen. 4. gang tildeles en gevinst på 10x indsatsen. 5. gang (og alle efterfølgende gange) tildeles en gevinst på 12,5x indsatsen.

Låst kugle gevinst

Hvis en kugle ender i kolonne #1 vil denne udløse en speciel gevinst og blive ‘låst’ på skiltet. Gevinsterne for låst kugle fordeler sig således:

  • 1. kugle låst: Gevinst 5x indsatsen (500-50000 kredit)
  • 2. kugle låst: Gevinst 12,5x indsatsen (1250-125000 kredit)
  • 3. kugle låst: MULTIBALL 3-5 kugler
  • 4. kugle låst: Gevinst 25x indsatsen (2500-250000 kredit)
  • 5. kugle låst: SUPER MULTIBALL!

MULTIBALL 3-5 KUGLER : Ved 3. kugle låst vil spillet tildele 3, 4 eller 5 ekstra kugler, som vil blive automatisk skudt af maskinen med kort mellemrum.

SUPER MULTIBALL! : Ved 5. kugle låst vil spillet tildele 5 ekstra kugler. Herefter vil spillet lave SUPER MULTIBALL med 5 kugler ad gangen, indtil der ikke længere er kugler tilbage. Såfremt der ikke 5 kugler tilbage (f.eks. blot 2), vil disse ligeledes blive skudt af. For hver kugle som lander i kolonne #1 under SUPER MULTIBALL, tildeles yderligere 5 ekstra kugler.

Flipper featurespillet afsluttes, når der ikke er flere kugler tilbage.

Udbetalingsprocent og Jackpots

Slaraffenland har en teoretisk udbetalingsprocent på 94% uanset indsatsens størrelse. Spillet har to fælles Jackpot puljer, såkaldt ‘progressive Jackpot puljer’. Disse er fælles mellem alle brugere, som spiller på Slaraffenland. En mindre procentdel af alle indsatser overgår til de to Jackpot puljer. Når en Jackpot udløses, indsætter pip.dk et start-beløb således, at puljen aldrig er tom.

Startbeløb er:

  • Jackpot: kr. 1.000,-
  • Super Jackpot: kr. 100.000,-

Chancen for at vinde en Jackpot stiger lineært med indsatsstørrelsen.

pip.dk tager forbehold for evt. tastefejl.