Spillevejledning til Slaraffenland
Tag på en bedårende aftentur i det vidunderlige og fantasifulde Slaraffenland. Her funkler gevinsterne i takt med Lykkehjulenes snurren og Andedammens plasken. Prøv lykken i Flipper eller gør alle dine gevinster endnu større med Magisk Indsats! Det bliver en oplevelse du aldrig glemmer!
Udover grundspillet indeholder Slaraffenland mange spændende featurespil: Piphans bonus ballon, Ballon Galop, Magisk Indsats, Jackpot Chance, Gevinst Flash, Andedammen, og sidst men ikke mindst: Flipper! Hvert eneste spin giver selvfølgelig chance for den helt store gevinst!
Indsats
Gevinstlinjer
Gevinster og præmieoversigt
Gratis symboludskiftning og multiplikator
Ballon Galop og billetter
Jackpot Chance
Magisk Indsats
Gevinst Flash
Andedammen
Flipper
Udbetalingsprocent og Jackpots
Indsats
1 kredit på Slaraffenland svarer til 1 øre. Du har til hver en tid mulighed for at skifte mellem flg. indsatser pr. spin:
- 50 øre / kr. 0,50 (minimums indsats)
- 100 øre / kr. 1,00
- 200 øre / kr. 2,00
- 300 øre / kr. 3,00
- 400 øre / kr. 4,00
- 500 øre / kr. 5,00
- 600 øre / kr. 6,00
- 800 øre / kr. 8,00
- 1000 øre / kr. 10,00
- 1200 øre / kr. 12,00
- 1400 øre / kr. 14,00
- 1600 øre / kr. 16,00
- 1800 øre / kr. 18,00
- 2000 øre / kr. 20,00
- 2500 øre / kr. 25,00
- 3000 øre / kr. 30,00
- 4000 øre / kr. 40,00
- 5000 øre / kr. 50,00 (maksimal indsats)
Det er ikke muligt at ændre indsats, mens valserne kører, hvis et featurespil er aktivt, eller hvis der er resterende gratis spins.
Gevinstlinjer
I Slaraffenland er der 7 synlige symboler (balloner), samt mulighed for en ekstra bonus ballon fra Piphans. 3 eller flere synlige af samme symbol/ballon udløser gevinst.
Gevinster og præmieoversigt
Der gives gevinst ved mindst 3 ens symboler (balloner). Undervejs i spillet kan Piphans finde på at puste en tilfældig ekstra ballon op og lade den hænge i 2-5 spins. Således vil der i det tidsrum være 8 synlige symboler, og dermed en større chance for gevinst.
Piphans ballon forsvinder, såfremt den sprænges i forbindelse med en gevinst.
Bemærk at gevinsterne for balloner med hvid omrids er pr. vindende symbol. Dvs. ved en gevinst på 5 ens symboler, modtages det pågældende beløb 5 gange.
Præmie oversigt:
Symbol | Navn | 3 stk. – pr. symbol | 4 stk. – pr. symbol | 5 stk. – pr. symbol | 6 stk. – pr. symbol | 7 stk. – pr. symbol | 8 stk. – pr. symbol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Glaseret Æble | 0,08 x indsats | 0,20 x indsats | 0,50 x indsats | 2,00 x indsats | 4,00 x indsats | 8,00 x indsats | |
Tøjbamse | 0,10 x indsats | 0,24 x indsats | 0,70 x indsats | 3,00 x indsats | 5,00 x indsats | 10,00 x indsats | |
Skib | 0,12 x indsats | 0,30 x indsats | 1,00 x indsats | 4,00 x indsats | 6,00 x indsats | 12,00 x indsats | |
Rutchebane | 0,20 x indsats | 0,40 x indsats | 1,50 x indsats | 6,00 x indsats | 12,00 x indsats | 20,00 x indsats | |
Radiobil | 0,30 x indsats | 0,60 x indsats | 2,50 x indsats | 8,00 x indsats | 14,00 x indsats | 25,00 x indsats | |
Lyserød Elefant | 0,40 x indsats | 0,70 x indsats | 3,00 x indsats | 10,00 x indsats | 20,00 x indsats | 30,00 x indsats | |
Blomsterbuket | 0,50 x indsats | 0,80 x indsats | 4,00 x indsats | 12,00 x indsats | 25,00 x indsats | 40,00 x indsats | |
Gammeldaws Isvaffel | 0,80 x indsats | 2,00 x indsats | 7,50 x indsats | 15,00 x indsats | 30,00 x indsats | 50,00 x indsats |
Mindst 3 ens balloner med guldramme giver featurespil:
Gratis symboludskiftning og multiplikator
Ved mindst 3 ens symboler gives der, udover gevinsten, fri udskiftning af de gevinstgivende symboler. De gevinstgivende symboler forsvinder, og erstattes med nye.
Når de gevinstgivende symboler erstattes på denne måde, øges gevinst-multiplikatoren for hver gang, der efterfølgende opnås én eller flere gevinster pr. spin. Multiplikatoren forøges i flg. rækkefølge: x1 (normal), x2, x3, x4, x5, x6, x7, x8, og x9 af normalgevinsten. Multiplikatoren er indikeret med et ‘stjerneskud’ øverst på skærmen.
Alle kreditgivende gevinstkombinationer multipliceres dermed, i det øjeblik disse vindes. Såfremt der vindes featurespil (f.eks. Flipper, Andedammen eller lign.), vil gevinsterne herunder ikke være underlagt multiplikatoren. Det er dog muligt at opnå forhøjede gevinster i featurespillene via Magisk Indsats.
Multiplikatoren forsvinder igen, såfremt der ikke opnås gevinst på et gratis symboludskift.
Ballon Galop og billetter
Ballon Galop aktiveres ved at samle 25 billetter. Billetterne kommer til syne tilfældigt inde i balloner med hvid kant (symbol 1-8), som sprænges i forbindelse med gevinster. Fremkommer en billet, samles den op, og indikeres i skiltet til venstre for Ballon Galop. Antallet af billetter ’tilhører’ den pågældende indsats, og gemmes så længe spilleren beholder automaten, de er opnået på.
Når 25 billetter er samlet, vil Ballon Galop starte. Først vises præmien som potentielt kan vindes, såfremt spillerens hest kommer først i mål. Herefter vælger spilleren én af de 3 mulige symboler (Rutschebane/Lyserød Elefant/Radiobil), som hver repræsenterer den tilsvarende ballon i spillet:
Nu skal hestene galopere om kap mod målstregen!
For hver Rutschebane/Lyserød Elefant/Radiobil ballon som efterfølgende fremkommer i spins, vil der være påklæbet en hestesko , som repræsenterer 1 ryk for den pågældende hest. Jo flere antal der fremkommer af spillerens valgte ballon, des større chance for at spillerens hest kommer først i mål.
Hver hestesko som er påklæbet spillerens foretrukne ballon, udløser desuden en gevinst på 1,5x indsatsen. Er Multiplikator (‘bumlevognen’) aktiv, ganges gevinsten også med denne.
Spillerens hest flyttes altid først, og giver derfor en fordel. Således vil det være spilleren som vinder, såfremt to eller tre heste galoperer over målstregen i samme indsats/spin. Hvis spillerens hest rammer målstregen først, udløses gevinsten.
Der kan opnås flg. gevinster i Ballon Galop, såfremt spillers hest vinder løbet:
- Flipper feature med 15 kugler
- Flipper feature med 12 kugler
- Flipper feature med 10 kugler
- Flipper feature med 7 kugler
- Andedammen med 7 ænder
- Jackpot Chance
- Gevinst Flash med start i vogn 3
- Gevinst Flash med start i vogn 2
- Gevinst Flash med start i vogn 1
Så længe Ballon Galop er aktivt, er alle indsatser GRATIS. Det er ikke muligt at opsamle yderligere billetter, imens Ballon Galop featurespillet er aktivt.
Jackpot Chance
Jackpot Chance kan udløses via hovedspillet (mindst 3 ens symboler), eller i følgende featurespil:
- Gevinst Flash
- Andedammen
- Ballon Galop
Jackpot Chance featurespillet består af 3 roterende hjul. Hjulet til højre og hjulet til venstre stoppes af spilleren på et vilkårligt tidspunkt. Herefter standser begge hjul, og viser hver 3 mulige gevinster.
Til sidst stoppes det midterste hjul af spilleren, som standser ved et gevinstgivende udfald. Såfremt udfaldet er et tal, tildeles gevinsten ud for det pågældende tal på hjulet til enten højre eller venstre. Udover udfald med tal, er der 4 andre udfald. Følgende gevinster er mulige:
- Super Jackpot (udløser progressiv SUPER JACKPOT)
- Jackpot (udløser progressiv JACKPOT)
- 7+9+13 : Alle 3 samlede gevinster på det højre hjul
- 3+5+11 : Alle 3 samlede gevinster på det venstre hjul
- 75x indsatsen (3750 til 375000 kredit)
- 60x indsatsen (3000 til 300000 kredit)
- 50x indsatsen (2500 til 250000 kredit)
- 40x indsatsen (2000 til 200000 kredit)
- 35x indsatsen (1750 til 175000 kredit)
- 30x indsatsen (1500 til 150000 kredit)
- 25x indsatsen (1250 til 125000 kredit)
- 20x indsatsen (1000 til 100000 kredit)
- 15x indsatsen (750 til 75000 kredit)
- 10x indsatsen (500 til 50000 kredit)
De aktuelle gevinstbeløb for henholdsvis Jackpot og Super Jackpot puljerne er til hver en tid synlig for spilleren.
Se desuden afsnit 11 for yderligere informationer om (progressive) jackpots.
Magisk Indsats
Magisk Indsats kan udløses via hovedspillet (mindst 3 stk. symboler), eller i Gevinst Flash featurespil.
I hovedspillet kan opnås følgende Magisk Indsats gevinster:
- 5 stk. (eller flere) symboler tildeler TRIPPEL indsats + 50 gratis spins
- 4 stk. symboler tildeler TRIPPEL indsats + 30 gratis spins
- 3 stk. symboler tildeler DOBBELT indsats + 20 gratis spins
Ved aktivering fordobles eller tredobles den nuværende indsats, og der tildeles gratis spins. Alle gevinster i spillet vil herefter blive fordoblet eller tredoblet. Såfremt man vinder yderligere gratis spins under Magisk Indsats, vil disse blive lagt oveni, og dermed forlænge Magisk Indsats featurespillet. Først når der ingen gratis spins er tilbage, afsluttes Magisk Indsats featurespillet.
Bemærk at også gevinster i andre featurespil (f.eks. Flipper eller Andedammen) ligeledes vil blive ganget op. Magisk Indsats har IKKE indflydelse på progressive jackpots.
Gevinst Flash
Gevinst Flash kan udløses via hovedspillet (ved mindst 3 stk. symboler), eller i Ballon Galop featurespillet.
Gevinst Flash består af vogn 1, vogn 2 og vogn 3. Oftest startes på vogn 1, men med mulighed for at progressere til vogn 2 og vogn 3. Det er også muligt at starte Gevinst Flash direkte fra vogn 2 eller vogn 3. Dette kan ske via Ballon Galop, eller ved at opnå følgende i hovedspillet:
- 4 stk. (eller flere) symboler : start på vogn 3
- 3 stk. symboler : start på vogn 1
Efter tryk på START knappen vælges en tilfældig gevinstmulighed.
Vogn 1 består af følgende gevinstmuligheder:
- Progressering til vogn 2
- Flipper feature med 7 kugler
- Magisk Indsats med DOBBELT indsats + 20 gratis spins
- Jackpot Chance feature
- 10 gratis spins
- 15x indsats (750 til 75000 kredit)
- 7,5x indsats (375 til 37500 kredit)
- 5x indsats (250 til 25000 kredit)
Vogn 2 består af følgende gevinstmuligheder:
- Progressering til vogn 3
- Flipper feature med 10 kugler
- Andedammen feature med 7 ænder
- Magisk Indsats med DOBBELT indsats + 25 gratis spins
- Jackpot Chance feature
- 15 gratis spins
- 25x indsats (1250 til 125000 kredit)
- 12,5x indsats (625 til 62500 kredit)
- 10x indsats (500 til 50000 kredit)
Vogn 3 består af følgende gevinstmuligheder:
- Flipper feature med 12 kugler
- Andedammen feature med 7 ænder
- Magisk Indsats med TRIPPEL indsats + 30 gratis spins
- Jackpot Chance feature
- 25 gratis spins
Når det endelige udfald er vist, kører bussen væk. Såfremt et featurespil blev vundet, vil det starte umiddelbart efter.
Andedammen
Andedammen kan udløses via hovedspillet (mindst 3 stk. symboler), eller i følgende featurespil:
- Gevinst Flash
- Ballon Galop
I hovedspillet tildeles Andedammen således:
- 4 stk. (eller flere) symboler: start Andedammen med 9 ænder
- 3 stk. symboler: start Andedammen med 7 ænder
I Andedammen featurespillet vælger spilleren selv sine ænder, og samler således point sammen. Undervejs som der samles flere og flere point, udløses gevinster.
Efter en and er valgt, vises bunden af denne. Her ses antallet af point samt et emblem med yderligere gevinstmulighed. Både pointene og emblemet med den ekstra gevinstmulighed opsamles. Såfremt det samlede antal point overstiger et eller flere af de gevinstudløsende grænser, tildeles den pågældende gevinst. BEMÆRK: Point som opsamles, er i sig selv ikke en gevinst.
Emblemer med yderligere gevinst muligheder
Under hver and findes – udover point – et emblem med en yderligere gevinstmulighed. Denne tildeles automatisk. Emblemet indholder én af disse tre muligheder:
ENDNU STØRRE GEVINSTER! : Gør de tilbageværende gevinster, som endnu ikke er opnået, endnu større! Dette kan ske op til 2 gange. Se nedenfor hvordan det påvirker gevinsterne. | |
EKSTRA AND/ÆNDER : Tildeler 1, 2 eller 3 yderligere ænder, og forlænger således spillet. | |
GRATIS SPINS : Tildeler 1-10 gratis spins. Disse samles op undervejs i Andedammen featurespillet, og vil blive benyttet, når det afsluttes. Der er chance for at fordoble alle opsamlede gratis spins, såfremt 1. præmien vindes. Se nedenfor. |
Gevinsterne tildeles hver gang der ‘rammes’ yderligere en af pointgrænserne. Gevinsterne påvirkes afhængigt af hvor mange emblemer man evt. har opsamlet:
Point opnået | |||
---|---|---|---|
2000+ point | 1x indsatsen | 1,5x indsatsen | 3x indsatsen |
3000+ point | 2x indsatsen | 3x indsatsen | 6x indsatsen |
4000+ point | 3x indsatsen | 4,5x indsatsen | 9x indsatsen |
5000+ point | 5x indsatsen | 7,5x indsatsen | 15x indsatsen |
6000+ point | 8x indsatsen | 12x indsatsen | 24x indsatsen |
7000+ point | 10x indsatsen | 15x indsatsen | 30x indsatsen |
8000+ point | 12x indsatsen | 18x indsatsen | 36x indsatsen |
9000+ point | 16x indsatsen | 24x indsatsen | 48x indsatsen |
10000+ point | 1. præmie | 1. præmie | 1. præmie |
Såfremt der stadig er overskydende ænder efter at 10000 point er opsamlet, vil efterfølgende ænder ikke give yderligere point, men istedet altid tildele 10 gratis spins.
Spillet afsluttes, når man har opbrugt alle sine ænder. Hvis man undervejs har opsamlet mindst 10000 point, afsløres og tildeles 1. præmien, som vil bestå af én af disse muligheder:
- Flipper feature med 12 kugler
- Flipper feature med 10 kugler
- Flipper feature med 7 kugler
- Magisk Indsats med TRIPPEL indsats + 30 gratis spins
- Magisk Indsats med TRIPPEL indsats + 20 gratis spins
- Magisk Indsats med DOBBELT indsats + 20 gratis spins
- Jackpot Chance
- Fordobling af nuværende GRATIS SPINS
Flipper
Flipper kan udløses via hovedspillet (mindst 3 stk. symboler), eller i følgende featurespil:
- Andedammen
- Gevinst Flash
- Ballon Galop
I hovedspillet tildeles Flipper således:
- 4 stk. (eller flere) symboler : start Flipper med 15 kugler
- 3 stk. symboler : start Flipper med 10 kugler
I Flipper featurespillet skydes kugler op i en kæmpe flippermaskine. Spilleren vælger selv styrken, som kuglerne skydes afsted med. Featurespillet kan opnås med forskellige antal kugler. Undervejs i spillet er der forskellige muligheder for at opnå endnu flere.
Ved at holde SPIN knappen nede vil styrken på afskydningen bliver hårdere og hårdere. Når knappen slippes, skydes kuglen afsted. Kuglen vil – ligesom en rigtig flipperautomat – ramme forskellige forhindringer, flippere, ramper og ‘bumpers’ for til sidst at lande i et udfald forneden. Flipperne styres af maskinen og aktiveres automatisk, hvis de berøres af en kugle.
Der skydes som udgangspunkt 1 kugle afsted ad gangen. Det er dog muligt at opnå MULTIBALL, som kan sende op til 5 kugler afsted på én gang!
‘Bumpers’ og ‘pins’
Der findes 3 forskellige bumpers, og 1 slags pins i Flipper:
GRATIS SPINS BUMPER : Optæller 1 gratis spin, hver gang den rammes af en kugle. Disse gratis spins gives til spilleren, såfremt en kugle falder ned i kolonne #5. Se nedenfor. | |
VENSTRE BUMPER : Giver gevinst på 0,5x indsatsen (25-2500 kredit), hver gang den rammes af en kugle (den viste værdi er et eksempel ved indsats 1000). | |
HØJRE BUMPER : Giver gevinst på 0,5x indsatsen (25-2500 kredit), hver gang den rammes af en kugle (den viste værdi er et eksempel ved indsats 1000). | |
PIN : Giver gevinst på 0,1x indsatsen (5-50 kredit), hver gang den rammes af en kugle. |
EKSTRA bogstaver og kolonner
Falder en kugle ned (eller op) igennem en af EKSTRA kolonnerne, aktiveres/tændes det pågældende bogstav. I eksemplet er bogstaverne T og R tændt. Såfremt alle bogstaver tændes, vil disse blinke, og når kuglen når sit endelige udfald vil der blive tildelt 1, 2, 3, 4 eller 5 ekstra kugler. Herefter vil alle EKSTRA bogstaverne slukke, og det vil være muligt at tænde dem igen. Dermed er det fortsat muligt at forlænge featurespillet med flere kugler.
Kolonneudfald
Der findes 8 forskellige kolonner i Flipper hvori en kugle kan ende (fra venstre mod højre):
- Kolonne 1: Låst kugle gevinst
- Kolonne 2: Gevinst 1x indsatsen (50-5000 kredit)
- Kolonne 3: Gevinst 2,5x indsatsen (125-12500 kredit)
- Kolonne 4: Gevinst 0,5x indsatsen (25-2500 kredit)
- Kolonne 5: Alle gratis spins i GRATIS SPINS bumperen udløses og denne nulstilles
- Kolonne 6: Gevinst 0,5x indsatsen (25-2500 kredit)
- Kolonne 7: Gevinst 2,5x indsatsen (125-12500 kredit)
- Kolonne 8: Gevinst 1x indsatsen (50-5000 kredit)
Ender kuglen i kolonne 2,3,4,6,7 eller 8 tildeles den pågældende gevinst, og samme kolonne gevinst multipliceres yderligere, således at gevinsten er større næste gang kuglen lander i kolonnen. Dette sker op til fem gange per kolonne. F.eks. 1. gang en kugle ender i kolonne #3 tildeles en gevinst på 2,5x indsatsen. 2. gang en kugle ender i kolonne #3 tildeles en gevinst på 5x indsatsen. 3. gang tildeles en gevinst på 7,5x indsatsen. 4. gang tildeles en gevinst på 10x indsatsen. 5. gang (og alle efterfølgende gange) tildeles en gevinst på 12,5x indsatsen.
Låst kugle gevinst
Hvis en kugle ender i kolonne #1 vil denne udløse en speciel gevinst og blive ‘låst’ på skiltet. Gevinsterne for låst kugle fordeler sig således:
- 1. kugle låst: Gevinst 5x indsatsen (500-50000 kredit)
- 2. kugle låst: Gevinst 12,5x indsatsen (1250-125000 kredit)
- 3. kugle låst: MULTIBALL 3-5 kugler
- 4. kugle låst: Gevinst 25x indsatsen (2500-250000 kredit)
- 5. kugle låst: SUPER MULTIBALL!
MULTIBALL 3-5 KUGLER : Ved 3. kugle låst vil spillet tildele 3, 4 eller 5 ekstra kugler, som vil blive automatisk skudt af maskinen med kort mellemrum.
SUPER MULTIBALL! : Ved 5. kugle låst vil spillet tildele 5 ekstra kugler. Herefter vil spillet lave SUPER MULTIBALL med 5 kugler ad gangen, indtil der ikke længere er kugler tilbage. Såfremt der ikke 5 kugler tilbage (f.eks. blot 2), vil disse ligeledes blive skudt af. For hver kugle som lander i kolonne #1 under SUPER MULTIBALL, tildeles yderligere 5 ekstra kugler.
Flipper featurespillet afsluttes, når der ikke er flere kugler tilbage.
Udbetalingsprocent og Jackpots
Spillet har en teoretisk udbetalingsprocent på 95,97% (uanset indsatsens størrelse), fordelt på 95,5% i hovedspillet og 0,47% i progressive jackpots. Spillet har to fælles Jackpot puljer, såkaldt ‘progressive Jackpot puljer’. Disse er fælles mellem alle brugere, som spiller på Slaraffenland. En mindre procentdel af alle indsatser overgår til de to Jackpot puljer. Når en Jackpot udløses, indsætter pip.dk et start-beløb således, at puljen aldrig er tom.
Startbeløb er:
- Jackpot: kr. 1.000,-
- Super Jackpot: kr. 100.000,-
Chancen for at vinde en Jackpot stiger lineært med indsatsstørrelsen.
pip.dk tager forbehold for evt. tastefejl.